Diski

Vieglmetāla diski: nevainojams izskats un praktiskums

No pareizi piemeklētiem diskiem ir atkarīgi daudzi automašīnas tehniskie rādītāji, kas ietekmē gan transportlīdzekļa dinamiku un stabilitāti, gan ekonomiskumu. Kaltie un lietie diski palīdzēs ne tikai atsvaidzināt un uzlabot auto koptēlu, bet arī sniegs praktiskus ieguvumus. Pareizi izvēlēti vieglmetāla diski:

  • samazina degvielas patēriņu;
  • uzlabo auto vadāmību;
  • palīdz Jūsu auto vieglāk paātrināties un ātrāk apstāties;
  • paildzina riepu un bremžu daļu kalpošanas laiku.

Lietie diski

Lietie diski ir vizuāli pievilcīgāki, vieglāki, izturīgāki un noturīgāki pret koroziju, nekā dzelzs diski. Taču vienlaikus tie ir arī dārgāki un mazāk elastīgi. Arī to remonts ir sarežģītāks.

Kaltie diski

Kalto alumīnija disku plusi un mīnusi salīdzinājumā ar lietajiem diskiem:

Priekšrocības

  • Daudz izturīgāki
  • Ievērojami vieglāki (­~25%)
  • Plašākas dizaina variācijas

Trūkumi

  • Maksā daudz dārgāk
  • Pārsvarā pieejami vien lielos izmēros (sākot no 18”)

Kaltie diski vēl iedalās vairākdaļīgajos diskos, divdaļīgos un trīsdaļīgos, kur diska nesošās daļas (centrs kur izvietoti skrūvju caurumi) un aploces tiek savienotas ar speciālām titāna skrūvēm. Vairākdaļīgu disku salikšana ir roku darbs un prasa lielu precizitāti un profesionālismu.

Disku izgatavošanas metodes


Liešana ar gravitācijas palīdzību (Gravity Casting)

Materiāls tiek ieliets formās. Pēc šīs tehnoloģijas izgatavotie diski ir vislētākie no lieto disku klāsta, kas ir to galvenā priekšrocība. Šāda veida diskus ir vieglāk remontēt, jo alumīnijā esošie gaisa burbulīši padara to mazliet elastīgāku.

Kā mīnuss gravitācijas liešanā ir ierobežots alumīnija blīvums izstrādājumā, līdz ar to šie diski ir smagāki par citiem.

Liešana zema spiediena apstākļos jeb ”Under pressure casting”

Izkausētu alumīniju 700 °C zem 3–4 bar liela spiediena iepūš formās; liešanas process ilgst apmēram piecas minūtes. Alumīniju lejot zema spiediena apstākļos, var panākt lielāku blīvumu, kā rezultātā vienādas strukturālās stiprības panākšanai vajag mazāk izejmateriāla, un tas šos diskus padara vieglākus.

Plūsmas formēšanas tehnoloģija (Flow Forming)

No šaura diska sagataves augstas temperatūras ietekmē ar ruļļiem tiek izrullēts disks, kādu mēs to esam pieraduši redzēt. Rullēšanas procesā tiek panākts maksimāls alumīnija blīvums un izturība, tāpēc nav nepieciešams tik daudz materiāla kā standarta tehnoloģijām.

Rezultātā šādi auto lietie diski ir daudz vieglāki par Gravity casting tehnoloģijā radītajiem. Svara atšķirība var sasniegt pat 20%.

Kalšana

Disku kaļ vairākos piegājienos ar 8000 tonnu lielu spiedienu, un pirms katras kalšanas reizes materiāls tiek uzkarsēts līdz 400°C. Tādējādi tiek iegūts ļoti blīvs materiāls, kas ļauj veidot īpaši vieglus un izturīgus diskus.

Darbietilpīgais process ievērojami sadārdzina gatavā diska cenu. Kaltie diski tiek iedalīti arī sīkāk – divdaļīgos, trīsdaļīgos un vairākdaļīgos. Vairākdaļīgu disku salikšana ir roku darbs un līdz ar to prasa īpaši lielu precizitāti un profesionālismu.

Kā izvēlēties diskus pēc ražotāja?

Populārākajiem disku ražotājiem var uzticēties, jo tie sevi jau ir pierādījuši tirgū, bet arī mazāk zināmi zīmoli piedāvā augstas kvalitātes diskus par patīkamām cenām.

Premium segments

ABT; AEZ; Fonmetal; Avus; OZ Racing ; BBS; Sparco; ATS; Brabus; Breyton; G-Power; Kahn; Lorinser; Schnitzer; Sparco; Vossen.

Biznesa segments

Momo; Enzo; Dezent; RC Design; Dotz; Alutec; MAK; MSW; American racing; Brock; MAK; Reds; MSW; RC Design; Team Dynamics; Vissol; WSP

Budžeta segments

iFree; Nano; LegeArtis; KFZ; KIK; Kronprinz; LegeArtis

Meklē tuvāko disku tirdzniecības vietu savā pilsētā!

Iegādājies diskus pie kāda no mūsu partneriem visā Latvijā! PKP ir tavs riepu un disku ceļvedis, kas dod iespēju pirms pirkuma izdarīšanas aplūkot maksimāli daudz risinājumu un piemeklēt tieši tavam auto piemērotāko. Mūsu partneru servisos tevi sagaidīs vairāk nekā 300 dažāda dizaina auto diski.